Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Systemy kontroli dostępu polecane dla firm

Systemy kontroli dostępu to zabezpieczenia powszechnie stosowane w firmach i instytucjach. Zapewniają skuteczny sposób monitorowania i ograniczania dostępu osób niepowołanych do pomieszczeń, sprzętu czy informacji. Zwiększają stopień ochrony przed kradzieżą mienia lub wyciekiem danych, ale również wpływają na poprawę bezpieczeństwa pracowników. Systemy kontroli dostępu sprawdzają się zarówno w dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstwach.
Systemy zbliżeniowe
Systemy kontroli dostępu (SKD) składają się z kilku podstawowych elementów, m.in. centrali koordynującej pracę instalacji, kontrolerów i czytników służących do uwierzytelniania, elektrozaczepów blokujących wejście oraz identyfikatorów umożliwiających ich odblokowanie. W firmach i instytucjach najczęściej wykorzystuje się zbliżeniowe urządzenia identyfikujące. Do ich odblokowania służą karty magnetyczne lub specjalne breloki – niewielkie akcesoria, które można mieć zawsze przy sobie. Takie systemy kontroli dostępu sprawdzają się na uczelniach, w laboratoriach, biurach czy obiektach handlowych. Można zastosować je w miejscach, gdzie występuje duża rotacja pracowników czy często pojawiają się goście lub wizytatorzy. Przy pomocy karty lub breloka dostęp do pomieszczenia może uzyskać każda osoba dysponująca identyfikatorem.
Przeczytaj również: Jak działają systemy kontroli dostępu w obiektach biurowych?
Biometryczna kontrola dostępu
Firmy, które potrzebują doskonałego zabezpieczenia określonych stref, np. z uwagi na ważne dane lub cenny sprzęt przechowywany w pomieszczeniach, mogą zdecydować się na systemy z czytnikami biometrycznymi. Sprawdzą się one w miejscach, gdzie dostęp do wybranych obszarów mają jedynie ściśle określone osoby. Jak wyjaśniają eksperci z firmy Electronics Box zajmującej się montażem alarmów do biura w Łodzi i okolicach, do identyfikacji biometrycznej wykorzystuje się najczęściej czytniki linii papilarnych. Umożliwiają one zapisanie wielu odcisków palców i ustawienie różnych poziomów uprawnień. Systemy biometryczne zapewniają wysoki poziom zabezpieczeń, gdyż nie występuje tu ryzyko zagubienia lub kradzieży identyfikatora.
Przeczytaj również: Jak działają systemy kontroli dostępu?
Korzystanie z systemów kontroli dostępu może pomóc firmie zmniejszyć ryzyko nieautoryzowanego dostępu do kluczowych obszarów lub poufnych dokumentów. Aby uzyskać jak najlepsze zabezpieczenie, dobór odpowiednich elementów instalacji oraz ich montaż warto powierzyć specjalistom.
Przeczytaj również: Jakie są rodzaje systemów kontroli dostępu?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana